close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פקיד קבלה להוסטל: הכישורים הנדרשים מאחורי תיאור התפקיד

מערכת שורשו כסליו, תשפ04/12/2019

החוויה של תפקיד פקיד קבלה להוסטל היא תקופה נפלאה אך גם עמוסה. אתם פוגשים אנשים נהדרים ולומדים המון, אבל יש לכם מעט זמן לעצמכם

תגיות:
בואו נהיה כנים: החוויה של תפקיד פקיד קבלה להוסטל היא תקופה נפלאה אך גם עמוסה. אתם פוגשים אנשים נהדרים ולומדים המון, אבל יש לכם מעט זמן לעצמכם, ותתבקשו ללמוד במהירות איך להתמודד עם לחץ. עבודה עם אורחים אינה קשורה רק לעבודה עם אנשים נחמדים, וזה לא משהו שיגידו לכם בתיאור התפקיד.

רוב האנשים אינם "נולדים" מלונאים. כדי להתקדם בתחום, התחנה הראשונה היא עבודה בדלפק הקבלה של הוסטל או מלון, והכרת החובות והפעילויות של המגזר הזה. ברוב המקרים, הדרישה העיקרית תהיה יכולת לדבר בשלוש שפות שונות לפחות.

פקיד קבלה להוסטל: דרישות התפקיד
הן פשוטות

פקיד קבלה להוסטל צריך לדעת לדבר עם אנשים מכל העולם, ולהכיר תרבויות אחרות. דרישות התפקיד כוללות מיקוד ואהבה לאירוח על מנת להיות פקיד קבלה טוב. כמובן שידע טכני עוזר רבות, אבל זה לא מספיק.

עבודה בענף האירוח פירושה חום ואדיבות כבסיס לעבודה עם אורחים. אבל לא תמיד קל לחייך, ואנשים שעובדים בעסקי שירות לקוחות יודעים כמה מאתגר להיות נחמד וחייכני כשאתם עוברים רגעים קשים.

אבל האורחים לא יכולים להיות מושפעים מעומס העבודה של הצוות
להיפך. הם חייבים להרגיש שהם מתקבלים בברכה, בין אם יורד גשם, או שהשמש זורחת בעוצמה. אורחים הם אנשים שנוסעים לטיולים וחופשות, ומשלמים על מנת להירגע ולא להילחץ. ברגעים אלה, כשהחיוך נראה כמו משימה מורכבת, עבודה בהוסטל פירושה להירגע ולשוחח עם האורחים.

פקיד קבלה להוסטל אמור להיות מסוגל לברך את המטיילים ולהפגין אנרגיות חיוביות. חשוב להפגין שמחה אמיתית תוך כדי ביצוע שירות אורחים, ולהיות קשוב לצרכיהם. במקרים רבים, עבודה בהוסטל פירושה התמודדות עם מצבים מלחיצים, ולכן חשוב ללמוד במהירות איך להמשיך לחייך ולשדר אנרגיות טובות, לא משנה מה קורה מסביב.

עבודה בהוסטל פירושה יכולת לבצע משימות רבות, לפעמים במקביל
עבודה בהוסטל כוללת יכולת לבצע תפקידם שונים: שוער, סוכן הזמנות, עוזר כללי ואפילו ברמן במידת הצורך. יכולת הסתגלות ורב תכליתיות הם מאפייני מפתח לתפקיד זה.

כך, למשל, פקיד קבלה להוסטל יתבקש לעתים, במיוחד בזמנים בהם קיים מחסור בכוח אדם, גם לעזור במטבח, בסידור חדרים, במענה לטלפון, בתשובות למיילים, ובקבלת האורחים שמגיעים ללובי ומבקשים מידע.

בשורה התחתונה, דלפק הקבלה הוא הלב של המלון
זהו המקום הראשון אליו מגיעים האורחים, וממנו נפרשים כל שאר התפקידים של עבודה בהוסטל: משק בית, מכירות, והזמנות. פקיד קבלה להוסטל הוא הפנים של המקום, והוא אחראי על הרושם הראשוני של המטיילים שהגיעו זה עתה. זו הסיבה שפקיד קבלה טוב הוא המפתח להצלחת המקום.

כפי שיודע כל מי שאי פעם עבד מאחורי דלפק הקבלה במלון או בהוסטל, חוויית האורחים מתחילה עם ההרשמה ונותנת את הטון לכל שהותם. אם הדברים מסתדרים כשורה, כשהם מתקבלים בברכה כמו שצריך ובאמת מרגישים בנוח בעת ההגעה, משך השהות שלהם נוטה להיות חיובית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה